Redactor: Ina Guțu

Comercializarea alimentelor cu exces de sare, zahăr și grăsimi, destinate copiilor, are efecte dezastruoase asupra sănătății publice, avertizează specialiștii Organizației Mondiale a Sănătății. Agenția pentru Sănătate a Națiunilor Unite a cerut aplicarea unor norme mai restrictive de reglementare a produselor alimentare nesănătoase, pentru a putea lupta eficient cu obezitatea infantilă.

„Copii sunt înconjurați de articole publicitare, care îi îndeamnă să mănânce alimente bogate în grăsimi, zahăr și sare, chiar și în locuri unde ar trebui să fie protejați, cum ar fi școala sau sălile de sport”, a declarat  Zsuzsanna Jakab, directorul regional al OMS pentru Europa.

Publicitatea făcută unor asemenea alimente este recunoscută de mult timp ca un factor de risc, ce influențează negativ rata obezității printre copii, dar și pe cea a bolilor cronice, cum ar fi cancerul sau de inimă.

Pentru a atrage cât mai mulți consumatori minori, producătorii folosesc de oportunități cum ar fi canalele de media, unde publicitatea este ieftină, reclamele postate pe rețelele de socializare și smartphone-uri.

Obezitatea este una dintre cele mai mari provocări de sănătate publică ale secolului XXI. Statisticile OMS arată că, la nivel european, unul din trei copii cu vârsta între 6 și 9 ani este supraponderal sau obez.

În prezent reguli stricte privind publicitatea la produse nesănătoase, cum ar fi cele la băuturile carbogazoase, biscuiții cu nivel ridicat de zahăr, mâncarea de tip fast-food, au fost adoptate doar de Danemarca, Franța, Norvegia, Slovenia, Spania și Suedia.