Redactor: Sorina Bujarov
Companiile producătoare de băuturi alcoolice ar putea pierde milioane de dolari din contractele de sponsorizare a evenimentelor sportive sau a concertelor, dacă nu vor promova consumul responsabil de alcool.
Reprezentanți ai grupurilor industriale și sportive au elaborat un cod de conduită, care include anumite angajamente obligatorii în contractele de sponsorizare a unor evenimente, informează The Telegraph. Noile angajamente prevăd elaborarea unor mesaje care promovează consumul moderat de alcool și publicarea acestora în cadrul competițiilor sportive sau în cadrul concertelor. Pe lângă aceasta, potrivit noului Cod, producătorii de băuturi alcoolice nu vor putea sponsoriza o echipă sau competiție sportivă care implică persoane sub 18 ani. Prevederile au fost publicate de Portman Group, un grup comercial format din producători de băuturi alcoolice și bere din Marea Britanie.
În cazul în care companiile nu vor îndeplini toate angajamentele prevăzute în Codul de conduită, contractele vor fi reziliate și renegociate de la început. Grupurile implicate speră că așa vor motiva unii organizatori de evenimente sportive sau culturale să interzică publicitatea produselor alcoolice.
Asociația Lawn Tennis, Uniunea de Fotbal și Rugby, Premier League, curesele de cai și compania AEG (organizează evenimente mondene și concerte) vor aplica prevederile Codului atunci când vor încheia noi contracte cu companiile de alcool.
Datele arată că în ultimii ani, în Marea Britanie numărul tinerilor care consumă alcool este în scădere. Henry Ashworth, directorul executiv al grupului Portman, crede că aceasta se datorează mesajelor publicitare care promovează consumul redus de alcool.
„Codul de conduită este o premieră pentru Marea Britanie. Acesta obligă companiile producătoare de alcool, de comun acord cu organizatorii de evenimente sportive sau culturale, să promoveze consumul responsabil de alcool”, a afirmat Henry Ashworth .
Acesta a mai adăugat că noul Cod prevede sancțiuni clare. Astfel, producătorii riscă să piardă contractul în cazul în care vor promova consumul sporit de alcool.
Henry Ashworth mai spune că mesajele publicitare prin care se promovează consumului redus de alcool îi influențează mai mult pe oameni să renunțe la băuturile alcoolice, decât interzicerea publicității băuturilor alcoolice.
În Marea Britanie, companiile de alcool plătesc anual în jur de 300 de milioane de lire sterline, pentru publicitate la evenimentele sportive.
Articole relaționate: