Redactor: Irina Papuc

Psihologia gustului este dezvăluită în cadrul unui studiu care arată că oamenii percep alimentele ca fiind mai gustoase dacă plătesc pentru ele mai mult.

Cercetătorii de la Universitatea Cornell din Ithaca, au încheiat un parteneriat cu un bufet italian de înaltă calitate pentru a investiga cum modul de stabilire a prețurilor influențează percepțiile clienților despre ceea ce mănâncă.

Echipa a oferit la 139 de clienți posibilitatea de a alege între un meniu de 4 dolari sau 8 dolari. Aceștia au fost încurajați să evalueze produsele alimentare și restaurantul, pe o scară de nouă puncte.

Oamenii care au plătit 8 dolari s-au bucurat de mâncare mai mult decât cei care aveau un meniu de 4 dolari.

În medie, oamenii care consumat produse de 8 dolari un indicat un scor mai mare cu 11% decât ceilalți, chiar dacă cele două grupuri aveau în față aproximativ aceeași cantate de mâncare, iar meniurile nu erau diferențiate, scrie Medical News Today.

Prin contrast, cei care au consumat produsele care costau mai puțin  au raportat că au aveau sentimentul că au mâncat prea mult, că nu le-a plăcut mâncarea și nici întreaga experiență culinară.

„Veți mânca dacă veți avea mâncarea pe masă, dar prețul va afecta foarte mult asupra percepției gustului și în general asupra modului de a evalua restaurantul”, a spus Ozge Sigirci, un cercetător la Cornell University Food and Brand Lab.

█  Motivul pentru care ne place șunca și de ce ar trebui să renunțăm la acest tip de carne procesată 

Un preț mai mare pentru creșterea plăcerii culinare

„Se pare că un meniu mai scump este o alegere mai bună. Nu veți mânca mai mult, în schimb veți avea o experiență mai plăcută per ansamblu”, este de părere Brian Wansink, profesor la Școala Dyson de Economie Aplicată și Management de la Universitatea Cornell, care a supervizat cercetarea.

„Am fost fascinat să aflu că stabilirea prețurilor are un impact redus asupra cantității de mâncare pe care o vom consuma, dar un impact enorm asupra modului în care este interpretată experiența culinară. Pur și simplu reducerea prețului alimentelor la un restaurant afectează în mod dramatic modul în care clienții vor evalua și vor aprecia aceste produse”.

În 2013, cercetătorii de la Universitatea din Minnesota au împărțit ciocolată la două grupuri de persoane pentru a vedea dacă ritualurile în gastronomie influențează asupra percepției gustului. Unui grup i s-a dat instrucțiuni despre cum poate fi consumată ca să obțină o plăcere mai mare, iar celor din al doilea grup li s-a spus că o pot mânca așa cum își doresc. Ei au descoperit că grupul care a urmat instrucțiunile „ a evaluat ciocolata mai mare, au savurat-o mai mult și au fost dispuși să plătească mai mult pentru ea”.

 

█  Articole relaționate:

O dietă sănătoasă costă cu 1,5$ pe zi mai scump

Cele mai nesănătoase produse alimentare interzise de nutriționiști