Redactor: Virginia Dumitraș

Chiar atunci când ați crezut că ați văzut orice fel de roboți, cercetătorii ne anunță că au elaborat roboți ce seamănă cu spermatozoizii. Micii roboți imită forma și mișcarea spermatozoizilor și pot fi controlați cu ajutorul câmpurilor magnetice. Numiți „MagnetoSperm“ roboții ar putea fi utili pentru administrarea medicamentului sau efectuarea fertilizării în vitro, spun savanții.

„Natura a creat instrumente eficiente pentru locomoție la scări mici“, susține liderul studiului Sarthak Misra, un inginer mecanic de la Universitatea din Twente din Olanda. Îmbunătățirile în domeniul tehnologiei fac posibilă micșorarea multor produse, dar este dificil să fie asamblate obiecte pe scară nanometrică (o miliardime dintr-un metru) sau la microscară (o milionime dintr-un metru), au spus cercetătorii.

█  A fost demonstrată legătura dintre substanțele chimice din plastic, pastă de dinți, creme solare și infertilitatea la bărbați

Inginerul Misra și o echipă de oameni de știință de la universitatea sa și de la Universitatea germană din Cairo au făcut roboți inspirați din natură sau care folosesc microorganisme vii, cum ar fi bacteriile propulsate magnetic și celulele spermatice, pentru îndeplinirea unor sarcini complexe pe scări mai mici.

Într-un nou studiu publicat în revista Applied Physics Letters, cercetătorii au creat roboți de 3221-microni-lungime (de aproximativ 10 ori lățimea unui fir de păr uman) cu capetele acoperite cu un strat gros de cobalț-nichel, dar cu cozi neacoperite. Când spermatozoizii roboți au fost expuși la un câmp magnetic oscilant, cu o putere mai mică decât cea a unui magnet de frigider, forța a produs mișcarea capetelor acestora „s-au rotit și cozile lor s-au mișcat înainte și înapoi, împingând roboții înainte“, scrie Fox News.

Înotătorii magnetici ar putea fi utilizați pentru un număr de aplicații biomedicale, inclusiv în administrarea unor medicamente, fertilizarea în vitro și la curățarea arterelor înfundate, au spus cercetătorii. Savanții și-au propus să reducă roboții la o dimensiune și mai mică.

█  Articole relaționate:

Speranţă pentru bărbaţii infertili. Au fost creaţi spermatozoizi din pielea acestora

Bărbații afectați de infertilitate sunt mai expuși riscului de a se îmbolnăvi de cancer

Bărbații care cred că sunt înșelați produc „spermă kamikadze”, concepută să lupte cu lichidul seminal al altui bărbat