Autor: Irina Papuc

Vor putea afla prin telefon ce servicii medicale le sunt asigurate în baza poliței, în ce farmacie pot găsi medicamente compensate și la ce procent de reducere. Este vorba despre un proiect al Companiei Naționale În Medicină, lansat astăzi.

Proiectul se va axa pe trei direcţii de informare: medicală, juridică și farmaceutică. Aceasta ar însemna că prin intermediul Liniei Verde a CNAM oamenii vor putea afla chiar de la domiciliu la ce instituție medicală pot apela în funcție de problema de sănătate pe care o au, care sunt drepturile acestora, în ce farmacii și cu ce procent de compensare găsesc medicamentele de care au nevoie. Serviciile vor fi oferite doar persoanelor deținătoare de poliță de asigurare medicală.

Deși proiectul a fost lansat cu mult fast, Linia Verde a CNAM încă nu funcționează. Conducerea instituției dă asigurări că acest lucru se va întâmpla până la sfârșitul anului. Potrivit Strategiei de dezvoltare a instituției pentru anii 2013-2017 aceasta ar fi trebuit să fie funcțională din luna septembrie a acestui an.

Proiectul „Consultaţii medicale la telefon pentru beneficiarii sistemului de asigurare obligatorie de asistenţă medicală” este susținut de Ministerul de Externe al Republicii Estonia și de Casa Naţională de Asigurări Eesti Haigekassa.   

Articole relaționate:

Directorul CNAM, lăudat de Guvern

CNA și Compania Națională de Asigurări în Medicină vor să lupte cu corupția din sistemul medical

CNAM recunoaște: volumul plăților informale, extrem de mari, mai ales pentru internarea în spitale. Experții spun că este vorba de milioane